Monday, February 25, 2008

So Not Over You

So Not Over You
Simply Red 2008 年的最新單曲,收錄在 專輯「Stay」。

這首歌絕對是經典,歌詞也十分感人。主旋律與歌詞雖帶著悲傷,但副歌卻隱約述說昔日愛情的甜美,最後則試圖說服自己美好的時光已逝。再搭配 MV 的畫面,只能用"完美"兩個來形容。

主唱 Mick Hucknall 表示,Stay 將會是 Simply Red 的最後一張專輯,等 2009 年巡迴演唱會結束後, Simply Red 將解散 (split)。他表示,對一個團體而言, 25 年的歲月夠長了。而且他希望能找出不一樣的音樂元素,所以必須擺脫 Simply Red 的桎梏。

自己試著翻譯的中文歌詞:

不知道為什麼 我還是睡在床上 過去屬於我的這一側
自從你離開之後 空虛感一直在我腦海中反覆浮現
我告訴自己 日子還是得過下去
別再後悔那些 我沒講出口的話了

所以我撕了妳的信 把妳的相片從牆上拿下來
我刪除了妳的手機號碼 因為我很難不撥這個號碼
覺得好過了些之後,我告訴我自己 一切都會沒事
我要為以後的美好時光而活

*無論我走到哪裡
總是能聽到一首 讓我想起妳的情歌
而即使我知道 我必須堅強起來
我還是無法對妳忘懷
因為我仍相信 而我也知道
這世界除了我們兩個以外 就什麼都沒有了

那美好的時光已逝
而我卻仍然無法忘記妳

所有的朋友都勸我 最好趕快找下一個對象
為什麼要在一無所有之時 把時間浪費在孤獨裡頭呢
我是個傻瓜
我以為我能夠忘記
但是我不能

*無論我走到哪裡
總是能聽到一首 讓我想起妳的情歌
而即使我知道 我必須堅強起來
我還是無法對妳忘懷
因為我仍相信 而我也知道
這世界除了我們兩個以外 就什麼都沒有了

現在 我找到了一個方法 把妳留在身邊
我把妳放在一個 我可以愛妳的地方
我只能祈求 把妳留在那兒 引導著我
我再也不需要 隱藏我內心的苦楚了

就是無法忘懷
儘管時光已逝
我就是沒辦法對妳忘懷

延伸閱讀:






原文歌詞:

Don't know why I still slept on my side of the bed
The emptiness when you were gone kept ringing in my head
Told myself I really had to move along now
Stop regretting all the things I left unsaid, yeah yeah

So I tore up your letters
Took your picture off my wall
I deleted your number, it was too hard not to call
Felt a little better, told myself I'd be fine
Got to live for the good times up ahead, yeah yeah

[chorus]
'Cos everywhere I go
There's a love song that reminds me of you
And even though I knew I had to be strong
I was still not over you
'Cos I still believe and I could see how there's nothing left of you and me
That time is over
'Cos I'm so not over you

All my friends try to tell me better find somebody new
Why waste time being lonely when there's nothing left to lose'
Anything to get you out of my mind
I'm a fool if I thought I could forget
And I could not forget

[chorus]
'Cos everywhere I go
There's a love song that reminds me of you
And even though I knew I had to be strong
I was still not over you
'Cos I still believe and I could see how there's nothing left of you and me
That time is over
'Cos I'm so not over you

Now I found a way to keep you there beside me
To where my love won't be denied
I can only hope to keep you there and guide me
There's no more need to hide from all this pain inside
Chorus

So not over you
That time is over
'Cos I'm so not over you

No comments: